Krusbär, krusbär, krusbär

Nu har jag krusbär högt och lågt. Brorsan kom med 16 liter!!!
Vad gör man med 16 liter krusbär? Jo, marmelad. Så nu syrran och jag också kokat marmelad. Den blev fast och fin.

Fast jag tröttnade efter 6 liter. Eller tröttnade, jag fick slut på glasburkar. Var ju redig i senaste storstädningen i köket och slängde en massa burkar. Så resterande krusbär ligger i min frys.
Någon som vill ha?
Jag får väl koka lite mer fram i höst. Bra presenter till små gummor kanske.

Idag skall vi till tippen med allt skräp efter renoveringen hemma. Snart klart nu. Bara listerna som skall tillbaka på plats. Blev jättefint.
Nu hoppas jag att jag får tid att göra lite smycken också innan man skall börja jobba igen. Kliar i fingrarna.

Ha det bra.
Kramar

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jaha, det var ju bra.Nä tack jag har så det räcker och blir över. Men tack ändå.Du har väl semester vecka 32 också,eller?

Vi försökte spela lite golf idag men det började åska efter en liten stund. Då var det bättre igår när Jörgen,Niklas och jag var ute.Gick välsådär för oss.

Ha det bra kram

2009-07-30 @ 15:47:13
Postat av: Cathe

Du skall inte åka till golfbanan när det är risk för åska. Det är farligt....

Ja, jag har semester nästa vecka också.

Ha det bra.

2009-07-30 @ 18:22:00
URL: http://lyxforalla.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ja mamma :)

2009-07-31 @ 12:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0