Presentbiljett från ticnet

Någon som har en presentbiljett på ticnet hemma som ni har svårt att kunna utnyttja?

Det hade jag. Det blir svårare och svårare att kunna utnyttja presentbiljetterna när man bokar via ticnet. Oftast måste man betala biljetterna direkt vid bokning via internet. Och då finns det ingen möjlighet att använda de. Inte som på SF där man kan kryssa i att man har presentkort.

Även vid bokning av biljetter som man betalar när man hämtar ut de är det svårt att använda presentbiljetten. För det första är det bara ATG-ombud som tar emot de. De fungerar inte om man skall hämta biljetterna i någon biljettkassa på en teater eller t ex på Liseberg, om man skall på Rondo.

Detta hände mig nu. Jag bokade biljetter till Robert Gustavsson på Rondo i höst. Hade presentbiljetter på 900 kr och tyckte det var perfekt att använda de nu då biljetterna kostade 1010 kr. Men som sagt, det var inte så lätt.
Jag valde först att hämta ut och betala biljetterna i Lisebergs biljettkassa. Men de tar inte presentbiljetterna.
Då blev jag förbannad och gick in på ticnets hemsida för att hitta en mailadress så jag kunde skriva och klaga... Efter lite runtklickande hamnade jag på en FAQ-sida där någon frågat om presentbiljetter. Å se där blev det bingo.

Där står det klart och tydligt att om man väljer TicketFast biljetter som man skall betala direkt vid bokning och också skriva ut själv kan man använda presentbiljetterna.

Det går till så att om man köpt TicketFast biljetter så kan man skicka in sina presentbiljetter tillsammans med bokningsnr, bankkontot man betalat biljetterna ifrån och personuppgifter, och gör detta senast en vecka efter bokning så sätter de in pengarna på presentbiljetterna på ditt konto.

Sagt och gjort. Jag gick in och bokade nya biljetter och valde TicketFast. Betalade de över internet och skrev ut mina biljetter.
Sen tog jag kopior på bokningsbekräftelsen och biljetterna. Skrev ett brev med bankuppgifter mm skrev ut och la alltihop i ett kuvert och skickade det till Ticnet i Tranås. Jag kröp t o m till korset och avslutade brevet med att tacka för att denna tjänst fanns. Å det fungerade faktiskt. En vecka senare hade jag en insättning på 900 kr på mitt konto.

Allt frid och fröjd. Men jag tycker fortfarande det är dåligt att de inte informerar tydligt om denna möjligheten på sin hemsida. Det var rena turen att jag hittade det. Klart man kunde ringt och fått samma information men då hade man väl fått sitta i telefonkö en hel förmiddag, å det har man inte alltid tid med.

Så har ni presentbiljetter hemma som ni haft svårt att utnyttja - är det bara att sätta igång nu.
Lycka till.

Kram Cathe


Kommentarer
Postat av: Evy

OK, tack för tipset. Har dock inga såna prensenter... Ha det så kul på showen sen...RG är en sån där som jag inte riktigt har bestämt mig för om jag tål lr inte...

2010-03-02 @ 18:46:26
URL: http://restanten.blogg.se/
Postat av: Cathe

Ok. Jag tycker han är jätteduktig.

2010-03-03 @ 09:48:54
Postat av: Johan

Tack för informationen! Det här är dock en absurd process och jag hoppas ingen köper sådana presentbiljetter igen. Presentbiljetten är väl en värdehandling och när skickade ni senast 1000 kronor i ett vanligt kuvert? Finns ju ganska stor risk att post kommer bort och vad kommer Ticnet att säga då? Lika dumt är tidsgränsen på EN VECKA. Varför då? Extremt kort tid som jag inte tror finns i någon annan affärstransaktion. Allt detta är bara för att Ticnet ska kunna tjäna ännu mer pengar.

2011-06-04 @ 21:58:33
Postat av: Liisa Andersson

Tack snälla Kate för upplysningen. Har suttit här nu ett bra tag och försökt reda ut presentbiljett begreppet utan resultat. Så hamnade jag plötsligt in på din beskrivning hur man ska agera. Tur att man har ögonen med sig. Ska genast sätta igång och beställa biljetter.

Tack ännu en gång

Kram

Liisa

2011-10-25 @ 13:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0