Kajakpaddling!

Jajamänsan. Vi stack ut och paddlade när det var så fint väder.
Vi packade bilen full med tält, gasolkök, öl o vin och en massa annan utrustning som man kan ha nytta av ute i skärgården. Vi stack hemifrån mitt på dan i fredags upp till Stocken på Orust. Där packade vi ner allt i kajakerna och paddlade ut på ett spegelblankt hav. Nä, jag skojar inte. Havsytan låg helt blank. Underbart.

Efter att ha paddlat runt en dryg timme kom vi fram till Vallerö, där vi skulle tillbringa kvällen och natten. En jättemysig liten ö inte så långt ifrån Käringön.



Jag säger bara, svenska skärgården. Hur fin som helst.

Vi drog upp kajakerna på land och gubben börja laga middag. Gasolkök är inte min grej så den fick han sköta. Han är ju expert på det så det var inga problem. Men jag skrapade potatisen som han sedan kokade. Till de stekte han hällefilé. Till det åt vi remouladsås. Hur gott som helst. Dryck till maten? Självklart kall öl.



Resten av kvällen bara njöt vi. Solnedgång och rött vin. Behöver jag säga mer. Sen kröp vi in i tältet för att sova. (somnade runt 4-tiden, inte det mest bekväma liggunderlag jag varit med om).

På lördagen paddlade vi runt lite bland kobbar och skär innan vi styrde kosan tillbaka till Stocken där vi ställt bilen.

Men erkänn att det är fint här ute. Sandbotten och kristallklart vatten.



Hur som helst hade vi det underbart. Nu förstår jag varför gubben sticker ut så fort det blir fint väder.

Någon som är avundsjuk?
Kram Cathe

Kommentarer
Postat av: Evy

Nja, avundsjuk? Mer avundsjuk på Grekland... Har inte tältat sedan Lökken, då halva tältet upptogs av tvestjärtar, that was that for me om man säger så..

2009-08-09 @ 21:30:37
URL: http://restanten.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag e iallafall avis. Inte på tältningen för det e inte min grej, men det finns inget härligare än en tyst lugn kväll ute i skärgården i solnedgång och vindstilla.

Var ute och plockade kantareller igår, man blir helt lycklig av det också, eller hur?

Kram

2009-08-10 @ 18:00:13
Postat av: Cathe

Jajamänsan.

2009-08-10 @ 21:22:05
URL: http://lyxforalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0