rödbetor

Idag har jag tagit upp alla rödbetor ur trädgårdslandet. Det blev en hel del.
De stora har jag lagt in skivade och de små la jag in hela. Skall bli gott till kalops i höst och vinter.

Go to fullsize image

Riktigt så här stora var inte våra som tur var. Den är säkert träig och lite svår att få ner i en kastrull.

Våra blev riktigt goda.
Vill ni testa själva hittar ni ett recept här:

http://www.recepten.se/recept/inlagda_roedbetor.html

Annars kan ni göra som jag och använda det i Vår Kokbok. En sån finns nog i de flesta hem.

Ha en bra söndag.
Kram Cathe

Kommentarer
Postat av: Jessica

Gott.Ska också odla det till våren när jag får ordning i min odlingshörna.

2009-08-30 @ 21:29:05
Postat av: Melinda

Det är bra det moster Cathe! ;D

Kram

2009-08-31 @ 09:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0