svampplockning

Idag var det dags igen. Tog med mig mamma ut i skogen och plockade lite svamp. Det är verkligen Lyx för alla. Men jag har ju redan gjort ett inlägg där om kantareller. Så jag bloggar här istället denna gången.

Det finns massor av svamp i skogen nu. Har varit perfekt väder för svamp denna sommaren.



Vad säger ni om dessa godbitarna?



Eller dessa?

Nej jag skojar bara. Det var ju kantareller jag skulle plocka. Vi hittade några...



Så här ser ju de ut.

Det blev en del att rensa när vi kom hem. Men det var det värt.
Detta är min skörd.
 


Jättegott. Fast idag hamnade alla i frysen.

Ha det gött.


Kommentarer
Postat av: Evy

Trodde du hade börjat jobba igen? Ledig en vecka till? Ha det bra!

2009-08-10 @ 22:04:34
URL: http://restanten.blogg.se/
Postat av: Cathe

Nej bara mån-tis. Börjar imorgon.

2009-08-11 @ 15:42:03
URL: http://lyxforalla.blogg.se/
Postat av: Jessica

Visst är det kul, plockade i söndags. Slängde allt i en enda stor köttgryta, blev kanongod. Fick över till några lunchbyttor.

Kram

2009-08-11 @ 19:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0