Semester i skåne

Ja så är man nu hemma efter några dagar i Skåne. Vi låg på Scandic hotell mitt inne i Malmö 3 nätter.
 
  
Hotellbaren                         Slappar en stund på hotellrummet

Dagarna tillbringade vi lite som det föll sig. Eftersom vi hade kanonväder packades ryggsäcken på morgonen efter ljuvlig frukost och låååångpromenader i rask takt.

Härligt badstopp     
Oj vilket härligt badstopp           

Sol och bad längs skånes södra kust , Vi var även vid Smygehuk- Sveriges sydligaste punkt. Vi var en dag borta i Ystad i Wallanders fotspår. Och oj vad vi har frossat i god mat, glass och ööööl. Smarrigt.

     
Här sitter jag i Smygehuk

Efter Malmö drog vi vidare till Eslöv där vi har en kompis som bor. Där skulle vi sova ett par nätter. Fick nästan hotellfrukost där också. Älskar verkligen frukost.

   
Och här e han                      Dry Martini i väntan på middagen

På fredagen skulle vi ta tåget och åka över till Köpenhamn. Vi upptäckte på morgonen att vi fått ter barnbiljetter, man får kanske bli glad och ta det som en komplimang. Men vi fick i allafall bytt till rätt biljetter.
Det kostar 249 kr att åka runt. Och man har 2 dygn på sig.
Vi åkte från Eslöv till Malmö sen vidare till Kastrup där gick vi av och tog Metron in till köpenhamn, Där drack vi öl givetvis sen gick vi en stund sen var det dags för lunch och vadå jo öl,öl.


Arne och Jörgen på tåget till Köpenhamn


Ölstopp i Nyhavn

När vi var mätta på Köpen hamn drog vi vidare till Helsingör och mera öl. Här fick vi tryckt ner wienerbröd också såklart.
Sen åkte vi över till Helsingborg med Scandline och vidare med tåg igen till Eslöv.
En mycket trevlig dag, men vi var totalt slut och stöp i säng - sov på 3 röda.

Vad gör ni på semestern?
Ha det bra med lata dagar.

Kramar Jessica

Kommentarer
Postat av: Evy

Härligt... åker själv ner till Malmö (igen) några dagar på min semester, 29 jul-1 aug.. tror faktiskt jag ska ta bussen till Köpenhamn då.. billigare än tåget, som jag tycker har krånglat några gånger när jag åkt dit...

2009-07-20 @ 09:36:48
URL: http://restanten.blogg.se/
Postat av: Cathe

Låter härligt. Tur ni hade med vädret. Bara hoppas att det kommer hit till Götet också. Fast idag skall jag till skogen och plocka blåbär.

Kramar

2009-07-20 @ 09:56:05
URL: http://lyxforalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0