Ölprovning..

..var jag på idag med jobbet (efter jobbet).

Äntligen säger jag, det har ju provats vin o whiskey förut, o då blir mina omdömmen "äcklig, äckligare, äckligast". Men nu öl alltså. Vi var på Ahlafors bryggeri, som ligger i Alafors lite norr om Nödinge.

Trevligt, o gott. Vi provade ljust, mörkt, Ale, Slåtter o kanske nån mer...samt  fläder- o päroncider. Godast var den vanliga ljusa ölen, som var riktigt god! En mycket engagerad kille berättade om husets (ett gammalt spinneri/väveri) och bryggeriets historia.  Hela bryggeriet var ungefär i samma storleksordning som min lägenhet.

Ölet finns att köpa på systemet i Nödinge för den som vill smaka....

Så mätt å belåten o liiite snurrig kollar jag nu på Lotta på Liseberg.. lite segt tempo lr???

Kram Evy


Kommentarer
Postat av: Jessica

Kul med ölprovning..kanske vore nåt för GG nån gång framöver.

Seg allsång fattar inte det där med bingo mitt upp i allt.

2009-06-22 @ 22:11:13
Postat av: Jeanette Sarenhag

Kul med nått annat än vin osv håller med kanske nått för GG

själv hoppade jag lotta satt ute på altanen istället i det sköna vädret ...

Kram

Jeanette

2009-06-23 @ 08:16:38
Postat av: Cathe

Hejsan

Vad kul med ett sånt bryggeri så nära. Hade ingen aning om att det fanns. Jag håller med ovanstående gummor, vore kanske nåt för GG?

Jag tröttnade också på Lotta. Får kolla om Skansens allsång ikväll är bättre.

Ha det.

2009-06-23 @ 08:51:56
URL: http://lyxforalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0