Lev livets glada dagar...

I posten igår låg COOPs tidning Mer Smak.
 La mig på sängen och började läsa, och såg att det handlade om oss.

Par i medelåldern har ofta guldläge i sin hushållsekonomi. 
Gruppen har till och med blivit ett ekonomiskt begrepp, DINK

DINK betyder dual income, no kids (dubbel inkomst, inga barn)
och beskriver par som har avlönat arbete och inga, eller utflugna,barn.

Det är ju sant eller?
Framförallt får man en bättre matekonomi, nu häller jag ut mjölk.
Måste lära mig att handla mindre. 

hELENE


Kommentarer
Postat av: Cathe

Du har så rätt Helene. Nu är vi Dinkisar allihop. Köper aldrig falukorv längre och mjölken står alltid och blir gammal.

Kul att det finns något positivt med att bli "gammal".

2010-03-18 @ 19:22:15
Postat av: Jessica

Vill också bli dinkis...men det verkar dröja ett tag dock.

2010-03-18 @ 20:21:12
Postat av: Evy

..fast jag är nog SINK ?? Kul att se ett inlägg från Helene!

2010-03-19 @ 00:54:01
URL: http://restanten.blogg.se/
Postat av: Evy

Köper ofta falukorv...för det är ju nåt av det godaste man kan äta...:-).

2010-03-19 @ 00:55:24
URL: http://restanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0